justerica.blogg.se

Räknar du kalorier?

Publicerad 2013-01-22 12:09:51 i Träning & Kost,

Sluta med det!

Jag fastnade i den fällan, men jag tog mig ur tack vare min ängel <3 Jag åt aldrig mer än ca 1200-1500 kcal/dag och visst tappade jag vikt, men även energi, lust, humör och ork.. Jag tränade i stort sett varje dag. Både kondition och styrka, ibland även dubbelpass och jag fick tvinga mig själv till vilodagar - det spårade ur!

Nu äter jag vad jag vill, utan att räkna kalorier och få dåligt samvete över att jag ätit "för mycket". Jag tränar fortfarande mycket, men inte maniskt.. Jag har hittat en balans. Jag mår inte dåligt om jag hoppar över träningen eller tar fler vilodagar " än nödvändigt".

Jag tränar för att det är kul - inte för att bränna!
Jag äter för att det är gott - inte för att jag måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela