justerica.blogg.se

Att träna på morgonen

Publicerad 2013-01-17 09:52:15 i Träning & Kost,

När klockan ringer mellan 5.00-5.30 på morgonen så vill jag bara kasta den i väggen! Men jag vet ju hur skönt det är att träna på morgonen - så jag kämpar mig upp...

Anledningen till detta är inte så konstig egentligen.. Det är för det första helt ok med folk på gymet. Jag blir på bra humör. Jag blir pigg och får energi. Jag har resten utav hela dagen och kvällen fri till vad jag vill. Jag kan träffa familj och vänner och göra vad jag känner för :) Plus att jag "hinner" fylla på med mat och energi under hela dagen - vilket jag känner att jag inte hinner om jag tränar på kvällen..! Och jag får även i mig alla mina mål jag behöver. För man är hungrig och vill och behöver äta. Tränar jag på kvällen blir det lätt att jag fuskar med måltiderna ock hoppar över dom för då har jag inte samma matsug och hunger..

Så att ta sig ur sängen tidigt på morgonen suger, speciellt på vinterhalvåret då det är kolsvart ute. Men det är så värt det!

En annan fördel är Mini. Hon är så morgontrött så hon märker knappt att man är iväg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela