justerica.blogg.se

Ny utmaning

Publicerad 2013-02-15 09:41:10 i Träning & Kost,

Jag skulle nog inte kunna springa någon längre sträcka även om mitt liv hängde på det! Jag har aldrig sprungit i hela mitt liv, jag går! Jag har heller aldrig varit speciellt intresserad av någon sport så jag har helt enkelt inte tekniken. Konditionen är dock ok, då Crosstrainern inte är några problem alls. Men det här med att springa är helt ny mark för mig! Så nu är det väl på tiden att ändra på det?! :)

Så på gymet i morse knöt jag löparskorna - och sprang! Och det gick förvånansvärt bra. Jag brukar dö efter några meter men nu kämpade jag på!

Såhär la jag upp det:
500 meter gång (6,5km/h)
500 meter löpning (9km/h)
500 meter gång (6,5km/h)
1500 meter löpning (9km/h)

Så totalt 3km. 1km gång och 2km löpning! Helt ok för att vara första gången! Nu gäller det bara att kämpa på :) Körde även lite mage efter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela