justerica.blogg.se

Onyttigt är gott

Publicerad 2012-12-19 12:33:15 i Träning & Kost,

Ja, så enkelt är det.. Jag är inte mycket för godis, chips och läsk så på den fronten är jag rätt duktig. Snabbmat/skräpmat har jag också tagit avstånd från och där var min svaghet cheeseburgaren! Omg, jag kan fortfarande få rejäla sug efter det sena kvällar eller de få gånger jag festar men nu har jag hållit fast vid mitt nej ett bra tag :)

Men, då kommer vi ju till mina största temptations - vitt bröd och ost! Jag har inte ost hemma längre så det var ett tag sedan jag åt det nu. Någon bit slinker ner då och då men det är inte alls som det har varit tidigare. Jag har haft sjuka ostperioder! Men brödet! Mannen har alltid, alltid, alltid bröd hemma och bara lukten kan göra mig galen ibland! Och på jobbet finns det alltid rostbröd i frysen så där brukar djävulen på axeln komma fram "en rostad macka kan du unna dig, eller två"... Idag var en sådan dag... Igen...

Den största anledningen till att jag inte ska äta bröd är inte någon bantningsfixide (för bantar gör jag verkligen inte) utan det är för att jag mår dåligt av det. Min mage är otroligt känslig för vissa saker, bland annat bröd, så den där mackan som är så inbjudande just då kan kosta mig dyrt i flera dagar efter...

Och som jag skrivit innan, jag kan ta det där om min mage i ett annat inlägg för många undrar och som någon kanske märkt på mina "mat och tränings"-inlägg så äter jag varken tex potatis, pasta, ris osv och det är inte för att jag inte vill - utan för att jag inte kan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela