justerica.blogg.se

Ett litet tips

Publicerad 2012-12-12 20:24:00 i Träning & Kost,

Om du är impulsiv som jag - veckoplanera din träning!
Har jag inte planerat min träning så blir jag lätt ofokuserad, distraherad och medryckt på massa annat. Men nu har jag varit stenhård mot mig själv på sista tiden och har haft klart för mig hur träningen ska se ut flera veckor framåt. Och det har verkligen fungerat. Vissa dagar är jag på gymet redan kl 6 bara för att inte rubba planeringen :) Galet tycker vissa, men då får dom göra det! Det är extra hjälpsamt då jag jobbar som personlig assistent och har så oregelbundna arbetstider..
 
En vecka kan se ut ungefär såhär, detta är denna veckans planering:
Måndag: mage/rygg - gruppträning
Tisdag: vila
Onsdag: ben och mage
             + mage/rygg - gruppträning
Torsdag: överkropp
Fredag: core
Lördag: ben
Söndag: överkropp
 
Jag försöker att ha en dags vila varje vecka för kroppen måste få återhämta sig. Och vanligtvis tränar jag inte två gånger på samma dag, men det händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela