justerica.blogg.se

Det här med personlig tränare

Publicerad 2012-12-12 20:08:00 i Träning & Kost,

Ja, som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag tränat med personlig tränare sedan september. Jag var lite tveksam till detta i början men bokade in en konsultation och därefter två pass. Vid konsultationen så gick vi igenom mina mål och hur min träning, kost och livssituation såg ut.. Vid nästa möte var det alltså dags för första träningspasset och jag var rätt nerös, men samtidigt förväntansfull och peppad :)
 
Vid första träningstillfället fick jag ett träningsprogram för ben och mage. Min PT visade och förklarade och gav enkla små tips som gör stor skillnad. Likadant vid andra träningstillfället för överkropp. Tanken var från början att jag bara skulle träna dessa två pass, få ett schema och sen köra själv - då det kostar en del, men jag var fast! Vi har nu setts 12 gånger och jag är fast besluten med att fortsätta..
 
Uppläget vi går efter ser ut ungefär som här nedan, det kan bli att jag går efter ett schema någon vecka längre men byter oftas schema var 5e vecka.
Vecka 1
pass 1: Nytt schema för ben, nya maskiner och övningar, ny genomgång.
pass 2: Nytt schema för överkropp, nya maskiner och övningar, ny genomgång.
pass 3: Ben (själv)
pass 4: Överkropp (själv)
Vecka 2
pass 1: Ben(själv)
pass 2: Överkropp (själv)
pass 3: Ben (själv)
pass 4:Överkropp (själv)
Vecka 3 
pass 1: Ben (med PT - han pushar och kollar så allt ser bra ut)
pass 2: Överkropp (med PT - han pushar och kollar så allt ser bra ut)
pass 3: Ben (själv)
pass 4: Överkropp (själv)
Vecka 4
pass 1: Ben (själv)
pass 2: Överkropp (själv)
pass 3: Ben (själv)
pass 4: Överkropp (själv)
Vecka 5
Nytt shema med PT
 
Utöver passen på gymet så kör jag också konditionsträning ett par gånger i veckan eller som uppvärmning. Det brukar även bli ngot/några gruppass i veckan. 
 
Många utav mina vänner tycker att jag är galen som lägger pengar på detta. Men jag mår bra av det och det ger mig så mycket. Jag är mycket piggare och gladare och jag känner mig friskare och fräschare och jag sköter även maten på ett helt annat sätt. Nu när jag tränar så pass mycket så måste jag tänka på vad och när jag äter och det är precis vad jag behöver med tanke på mina magproblem (men det kan jag ta i ett annat inlägg). 
 
Så för att sammanfatta - det är helt klart värt pengarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela